+
  • بِسمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ

    Amira Nur Liyana.
    “Better to be strong than pretty and useless.”


    TWITTER || INSTAGRAM


I ♥ HIM



assalamualaikum dan salam satu blogger//
sweetkan budak tu :) nanti aku nk anak aku mcm tu jgk lahhh. hahahaha, mengatai naa hang mira. kalau boleh aku nak dua orang anak. sorang lelaki, sorang perempuan. sweet bukan? 
back to the topic. 
okay topic harini ialah sweet. disebabkan ibu sibuk mencari rezeki jd saya perlu mengambil alih tugas beliau. bangun pukul 5 tadi tengok tengok tingkap bilik tak tutup :o cuba bayangkan tiba tiba ada hantu masuk. haihh. okay, dah mula mengarut. keluar betul betul heartattack kau. usai bersugi, aku mengambil wuduk untuk menunaikan ibadahku. selepas itu aku terus menjalankan tugas ku iaitu membasuh baju, menjemur pakaian, mengemas rumah dan sebagainya. aku berehat seketika bersama air mineral sejuk sementara menunggu jam menunjukkan pukul 1.40 untuk ke tuisyen. 


di ilmu studio :o 
sementara menunggu cikgu masuk, aku mengeluarkan buku rujukan agamaku untuk dibaca kerana exam around the corner babeh :) beberapa minit kemudian sir masuk untuk mengajar matapelajaran biologi. semasa menjawab soalan objektif yg diberi, aku menyanyi riang lagu 'we are young' sampai kawan aku tegur -.- barangkali dia jelly dgn suaraku. hahahaha. sehinggakan masa otw pergi lrt setiawangsa aku memekak, melolong.

di lrt damai otw balik rumah. jengjengjeng
sampai saja lrt damai, aku menghantar mesej pesanan ringkas (sms) kepada abg aku. lalu seorang lelaki berkulit hitam bertanya kepadaku dalam bahasa inggeris. 'any road here go over there?' mula mula memang aku tak faham satu pun. selepas menjadi penunjuk arah, abg aku sampai ntk menjemput ku. aku berlari lari anak kerana mahu berehat akibat kepenatan. mood untuk berehat lesap begitu sahaja, aku terus mencapai beg laptop lalu membukanya. aku membuat keputusan untuk membuka skype yang sekian lama wujud tetapi tidak digunakan. aku cuba mengodeh tetapi akhirnya aku surrender. Aku cuba untuk membuka mukabuku for seek help. Sekali ex aku ajak skype, aku pun follow jelahh. Boring skype dgn dia aku ajak zetty pulak skype. Kitaorg skype mcm org giloo, menyanyi lahh bergelak ketawa. Sambil skype-ing aku bbm dgn him*gelak sopann, kelip kelip mata*dia hantar voice note. lagu carta hati :) dgn bunyi gitar dan suara seorang lelaki, barangkali dia tp dia taknak mengaku. Aku tergelak gelak dengar voice note tu. Tapi comel sangat. hihihijkjk. 

Kesimpulan entry kali ni
Aku Sayang Dia :) dan aku berharap dia menghargai aku seperti mana aku menghargai kehadiran dia dalam hidup aku. Dan aku berharap dia tidak melakukan perkara yang sama. Sekian, terima kasih.

Labels: